oblíbená ojetina bojuje s kvalitou zpracováni
HISTORIE MODELOVÉ ŘADY
Elegantní tvary pětidveřové karosérie typu sedan jsou dílem renomovaného designérského studia Italdesign. Automobil nabízí velký vnitřní prostor, a to i cestujícím na zadních sedadlech.
Zavazadlový prostor má objem 550 litrů, což je vynikající hodnota, která se dá ještě zvětšit sklopením zadního sedadla. Tak lze dosáhnout prostoru o objemu 1 360 litrů. Automobil Seat Toledo byl uveden na trh v roce 1991. O čtyři roky později přišel na řadu facelift karosérie a změn doznala i výbava.
Sériově se začal montovat airbag řidiče i spolujezdce a také napínače bezpečnostních pásů. Nejpodstatnější změnou je však zvýšení kvality. V roce 1998 přišla na trh druhá generace těchto vozů.
MOTORY
Mezi
pohonné jednotky Seatu Toledo první generace patří například čtyři
zážehové a tři vznětové motory. Nejslabší zážehový agregát má objem 1,6
litru a výkon 55 kW (75 k). Následuje ,,osmnáctistovka“ s výkonem 66 kW
(90 k) a dvoulitrový motor s výkonem 85 kW (115 k).
Nejsilnější pohonnou jednotkou je agregát o zdvihovém objemu dva litry, disponující šestnáctiventilovou technikou. Tento motor nabízí výkon 110 kW, což je rovných 150 koní.
Příznivci vznětových agregátů mohou
volit ze tří pohonných jednotek o objemu 1,9 litru. První má výkon 47
kW (64 k), druhá 55 kW (75 k). Poslední vznětový motor je přeplňovaný a
disponuje výkonem 66 kW (90 k).
Pohonné jednotky automobilů druhé generace začínají taktéž motorem o objemu 1,6 litru. Agregát má šestnáctiventilovou techniku a nabízí výkon 77 kW (105 k). Následuje motor o objemu 1,8 litru disponující dvacetiventilovou technikou a výkonem 92 kW (125 k). Opravdu sportovní jízdní výkony nabízí přeplňovaná dvacetiventilová osmnáctistovka s výkonem 132 kW (180 k) a dvacetiventilový pětiválec o objemu 2,3 litru s výkonem 125 kW (170 k).
Příznivci vznětových motorů mohou volit ze tří přeplňovaných pohonných jednotek o objemu 1,9 litru. Nejslabší poskytuje výkon 66 kW (90 k), silnější 81 kW (110 k), nejsilnější diesel nabízí výkon 110 kW (150 k).KLADY A ZÁPORY
K
přednostem vozu patří prostorný interiér, pohodlné pérování a líbivý
design. Nesmíme zapomenout ani na kvalitní antikorozní ochranu
karoserie. Největšími nedostatky Seatu Toledo jsou omezený výhled
dozadu a aerodynamický hluk při vyšších rychlostech (první generace). K
tomu je nutné připočítat špatnou kvalitu dílenského zpracování vozů
vyrobených do roku 1992, kdy došlo k částečnému zlepšení. O dobrém
dílenském zpracování můžeme hovořit až v souvislosti s automobily,
které jsou vyrobeny po roce 1995.
ZÁVADY
Nejčastějšími
závadami Seatu Toledo jsou netěsná chladící soustava, potíže s
alternátorem, s ložisky kol, poloosami a závěsy předních ramen. Může se
také objevit větší vůle v převodovkách, klapání karosérie, koroze
výfukového potrubí a poruchy motorku stěračů. Méně časté jsou potíže s
imobilizérem. Automobily z počátku výroby trpí netěsností pátých dveří.
Novým majitelům ojetých vozů Seat Toledo doporučujeme zkontrolovat
rozvodový ozubený řemen, případně jej preventivně vyměnit a předejít
tak poškození motoru.